سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 122318
کل یادداشتها ها : 31
خبر مایه

موسیقی


نوشته‌ی: پیتر برگمان / ترجمه‌ی: علی نعمتی شهاب
دیروز با بهترین خیال‌های‌اش شروع شد:
من صبح با یک احساس مبهم در مورد این‌که باید به چه چیزی دست یابم وارد
دفترم شدم. سپس روی صندلی نشستم و رایانه‌ام را روشن کردم و میل‌های‌ام را
چک کردم. دو ساعت بعد و بعد از خاموش کردن چند آتش‌سوزی، حل کردن مسائل
دیگران و درگیر شدن با هر چیزی که از طریق رایانه‌ام و تلفن به سمت من
پرتاب شد؛ من به سختی می‌توانستم به یاد بیاورم که اول که رایانه‌ام را
روشن کردم قصد داشتم چه کاری را انجام بدهم! من قربانی کمین‌گاه دشمن شده
بودم؛ ولی در عین حال چیزهای بیش‌تری می‌دانستم …

وقتی مدیریت زمان تدریس
می‌کنم؛ اغلب با سؤال‌هایی مانند این‌ها کارم را شروع می‌کنم: چند نفر از
شما زمان زیادی دارد که برای انجام کارهای‌اش در آن زمان، کافی نیست؟ در ده
سال گذشته حتی یک نفر هم دست‌اش را بالا نبرده است!

این بدان معنا است که ما هر روز را با
دانستن این‌که قصد نداریم امروز کارهای‌مان را کامل کنیم شروع می‌کنیم.
بنابراین این‌که چگونه زمان‌مان را مصرف می‌کنیم یک تصمیم استراتژیک است. و
به همین دلیل است که این ایده خوبی است که یک ” فهرست کارهای ضروری برای
انجام شدن (To-Do List)” و یک “فهرست کارهای نادیده انگاشته شده (Ignore
List)” درست کنیم. سخت‌ترین چیزی که باید روی آن تمرکز داشته باشیم، خودمان
هستیم.

برچسب : مدیریت زمان ،Ignore
List ،To-Do List،اولویت در انجام امور مهمتر ، برنامه ریزی در کارها ، تمرکز مجدد ، مدیریت زمان ،Ignore
List ،To-Do List،اولویت در انجام امور مهمتر ، برنامه ریزی در کارها ، تمرکز مجدد ، مدیریت زمان ،Ignore
List ،To-Do List،اولویت در انجام امور مهمتر ، برنامه ریزی در کارها ، تمرکز مجدد .







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ